Andeko
Image default
Dienstverlening

Bedrijfsdoelstellingen bereiken

De groei van kleine bedrijven gebeurt niet zomaar, het vereist planning.

Het lijkt er soms op dat sommige eigenaren gewoon geluk hebben gehad. Men kan er van alles van vinden, maar als iemand de kans ziet om op het juiste moment op de juiste plaats aanwezig te zijn, is dit dan geluk?

Als we kijken naar de gelukkige product ontwikkelaars, op een moment waarop er een enorme vraag was naar hun product. Zou u merken dat zij de noodzaak van hun product op voorhand hadden herkend. Deze ontwikkelaars hebben onderzoek gedaan, zijn het gesprek aangegaan met andere en planden vooruit. Soms creëerden ze zelfs een nieuwe markt waar er nog geen bestond.

Natuurlijk zijn de details afhankelijk van het type bedrijf. Dit is de reden waarom geïndividualiseerde zakelijke coaching zo populair is geworden. Maar er zijn enkele algemene overeenkomsten tussen alle bedrijven. Hier een aantal algemene adviezen die op elk bedrijf van toepassing zijn:

1. Definieer uw doelen

Het is niet voldoende om te zeggen dat het doel van uw bedrijf is om verder te groeien. U zult specifiek moeten zijn, definieer hoeveel groei, u verwacht in een bepaalde tijdsperiode.

Het opstellen van doelen kan u helpen om de voortgang te beoordelen naarmate de tijd verstrijkt. U kunt uw doelen aan mijlpalen verbinden. Het is belangrijk om deze te vieren.

Het vieren is belangrijk omdat dit u helpt een positieve houding te behouden. Als u in een stortplaats van negativiteit terechtkomt, kunt u depressief worden en zult u snel de energie verliezen om uw doelen te bereiken.

Grote bedrijven gebruiken de methode, ‘SMART’, om hun doelen te definiëren. Dit helpt hun, om hun werknemers, op de hoogte te stellen van de bedrijfsdoelstellingen. Het is een manier om de bedrijfsdoelstellingen inzichtelijk te maken voor de medewerkers. Zo is het voor iedereen duidelijk waar het bedrijf heen wil, in een jaar, vijf jaar, tien jaar, enzovoort.

SMART staat voor specifiek, meetbaar, haalbaar, realistisch en tijdgebonden. Wanneer uw doelen aan deze eisen voldoen heeft u ze correct gedefinieerd.

2. Doe het onderzoek

Sommige ondernemers beginnen een bedrijf zonder enige vorm van onderzoek. Ze hebben geen zicht op concurrentie, Doelgroep, klantbehoefte enzovoort. Dit zijn meestal de bedrijven die mislukken als gevolg.

Een plan dat vaak wordt gebruikt om dit soort zaken in kaart te brengen is een verkoop- en marketingplan. Gevestigde bedrijven gebruiken deze plannen om te beslissen waar ze hun reclamedollars het beste kunnen uitgeven en om sales doelen voor hun teams te maken.

Welke informatie heeft u nodig voor een verkoop- en marketingplan?
De informatie zal komen vanuit onderzoek. Onderzoek naar de concurrentie, de industrie, de doelgroep, enzovoort. Het is belangrijk om je concurrentie te kennen, informatie over de industrie te bezitten, uw doelgroep te identificeren en de behoefte van het individu te herkennen.

Het basisadvies dat u zojuist heeft gelezen, kan de groei van uw bedrijf niet garanderen, maar het geeft u wel een uitgangspunt om volgende stappen te ondernemen en geïndividualiseerde coaching aan te gaan.

Loopbaancoaching – Instituut voor positieve psychologie Amsterdam!

https://www.ivpp.nl/coaching-amsterdam/